tiistai 8. tammikuuta 2013

Lehtijuttu

Nyt tuli taas pitkästä aikaa tehtyä jotain sellaista, mistä tänne voi oikeasti kirjoitella. Valitettavasti en päässyt ratsastamaan Vokulla tänään, koska ajotunti sotki erittäin pahasti elämäni. Piru vie autokoulu, mutta onneksi se loppuu aivan pian. Oli meillä sen verran aikaa, että ehdittiin tänään harjoitella luotttamus ja seuraamis/vapaana liikkumista. Aluksi Voku pällisteli keskellä tahraa, että mitäs me täällä tehdään, kunnes rupesin viheltamaan ja kutsumaan sitä. No äkkiähän se sieltä tuli luokse ja jatkoi matkaa vierelläni pitkin tarhaa. Käveli, kun minä kävelin, pysähtyi kun itse pyshdyin ja ravasi silloin kun minä yritin juosta hangessa. No ei se koko homma ihan noin hyvin mennyt, nimittäin yhdessä kohtaa ruuna päättikin lähteä pukki laukkaa kohti porttia ja sen ali. Kyllä ryökäle päätti karata ja suhahti putkien välistä niin, että lumi pöllysi ja minä painelin kiroten perässä. Onneksi elukkani on sen verran fiksu, että suuntasi tallin oven luo ja jäi odottelemaan minua kiltisti ja jopa antoi laittaa riimut päähän.

Pienen takapakin jälkeen jatkoimme harjoituksia, mutta ryökäle päätti kokeilla onneaan ja yritää paeta, mutta onneksi olin itse varautunut tähän ja huomautin siitä kovaan ääneen pojalle, joka jätti asian sikseen. Loppujen lopuksi harjoituksen sujuivat mutkitta, mutta tulin siihen tulokseen, että kerta viikossa pitää näitä juttuja harjoitella, että jos tuo yhteistyö paranisi aina vaan. Lopuksi tein viellä testin Vokulla kun se seisoi portin ja minun välissä ja kumpaankin kohteeseen oli about 17m. Aloin viheltää ja kutsu, ihan vaan katsoakseni tuliko ruuna luokseni. Pienen hetken se jahkaili ja punnitsi vaihtoehtoja kumpi olisi parempi ? Mutta lopulta kääntyi minua kohti ja tallusti korvat hörössä luokseni.  Ai niin tuli ihan unohdettua mainita tuossa alussa, että Voku oli myös päässyt Hevosurheilun artikkeliin muutamalla lauseella. Tosin ei minun kanssani vaan entinen valmentaja sanoin pojastani näin; "Tuulivoima olisi ollut hyvä, mutta sille oli jäännyt laukka takaraivoon, eikä sitä sielltä saatu kitkettyä pois. Hirveitä pätkiä se laukkojen välissä aina otti hurjia pätkiä "


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti