keskiviikko 26. joulukuuta 2012

Lumista huvittelua

Viimeinkin pääsin ulos, tämä neljän seinän sisällä istuminen ei todellakaan tee hyvää kenenkään pääkopalle, mutta minkäs teet kun kipeä olet ? Mutta muutaman teekupin voimilla sain vedettyä talli vaatteet päälle ja eikun ulos -20 asteen pakkaseen. Itseeni tyytväisenä raahasin heppani ulos ja ajattelin ottaa kameran kauniiseen käteeni ja kuvata heppaani tänään ihan itse. No kerrankin minua onnisti, koska ruunalla olikin sitten sen verran virtaa että rallatti tarhaa ympäri häntä pystyssä ja vinkui kuin pieni vauva. Hetken riehuttuaan yksin Voku ravasi portille vaativa ilme naamallaan jonka olisi voinnut tulkita näin " Hei nainen ei täällä ulkona ole kiva riehua yksi, joten tuoppas mulle kaveri". No eihän siinnä voinnut muuta kun ottaa suunnaksi tallin ja hakea ruunalle kaveri tarhaan.

Tallissa:

Minä: ÄITI !! voinko viedä Vokulle kaverin ??
Äiti: Kyllä se osaa olla yksi.
Minä: Mutta se ikävystyy
Äiti: Eipäs ja kenet sinä edes ajattelit viedä ?
Minä: Boogin ??
HILJAISUUS
Äiti: No ethän sinä isoa hevosta voi viedä mökkiin. Eihän se edes muhdu sinne, vie vaikka ville ?
PITKÄ HILJAISUUS....
Minä: Äiti mä puhuin kyllä nyt tarhakaverista.
Äiti: ups...

No sain sitten vietyä Boogin ulos ja kaverusten riemulla ei ollut rajaa kun rallatettiin ympäri tarhaa hännät pystyssä. Myöhemmin kävin viellä ratsastelemassa Vokun ilman satulaa tarhassa. Mitään kummallisempaa ei tehty vähän taivuteltiin, joka meni läpi kohtuudella ja sitten otettiin siirtymisiä Ja harjoiteltiin tekemään kunnon kulmia, mikä olikin sitten aivn ufo juttu meille. Ilmeisesti kumissa oli jotakin mikä saattoi vaikka syödä meidät, joten sinnehän ei siis voinnut mennä. Siirtymiseksin sujuivat moitteetta paitsi, että itse olin lentää hankeen nostaessa laukkaa, kun ruuna heitti aivan järkyttävän kokoisen pukin. Hädin tuskin olin saannut itseni tasapainoon, kun jo uutta pukkia tuli ja ulkopuolisen mielestä kyseessä olisi ollut rodeo-show, mutta jollain ilveellä sain pidettyä itseni kyydissä ja sen jälkeen totesin, että nyt riittää laukat tältä päivältä. Hyvä karmani ei kuitenkaan jatkunut pidemmälle, kuin kuistille. Sattumoisin avasin oven ja äitini huusi minua hakemaan jotakin autosta ja tieysti pamautin oven kiinni, jolloin suuri määrä lunta tupsahti päälleni. Joten tämä tästäkin karmasta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti