tiistai 1. huhtikuuta 2014

Haastetta kehiin

Taas pitkästä aikaan kerkeää tännekkin kirjoitella... Vaikka asiaa ei ole hirveästi Vokun kanssa ollaan maastoiltu hiljakseen päkijän parantuessa, mutta nyt sitten olen pannut merkille, että ruuna on hieman jäykkä takaosasta. Eilen sitten lenkin jälkeen päätin mennä puristelemaan ja tökkimään miehen persusta. Ja jotenkin voitten arvata, mitä mies asiata oli mieltä. Joten nyt mennään linimenttilinjalla ja odotellaan, että Mari tulee katsomaan ja hoitamaan miestä sekä maastoilu jatkuu tähän asti. Nyt kun käyvin läpi meidän hurjan ja toiminnan täytteisen viikon. Tänään avatessani blogin huomasin, että minut oli haastettu. Haastajan toimi tällä kertaa Nina ja Piirto- Blogi, joten kiitos heille.

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen

3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille

4. Sitten tulee valita niin monta bloggaajaa kuin haluat joilla on alle 200 lukijaa

5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut

6. Ei takaisin haastamista

Tarkoituksena on siis laajentaa lukuluetteloa ja tuoda alle 200 lukijan blogeille näkyvyyttä :)

1) Minun huumorin tajua pilkataan usein tosi mustaksi, sarkistikseksi ja joskus jopa sairaaksi. Juttuni ovat hyvin omalaatuisia jollein tuntemattomat saattavat katsoa minua kuin hullua. Sarkasmi on ehdottomasti minun alaani ja löydän jokaisesta asiasta jotain sarkastista, mikä yleensä kuulostaa huvittavalta. Pilkaavasävy tulee taas lapsuudesta serkkujen kesken, kun toisiamme pilkkasimme kilpaa.

2) Toinen rakas asia minulle hevosten lisäksi ovat autot ! Uskokaa tai älkää hain jopa automekaanikoksi kouluun helmikuun yhteishaussa. Usein tämän takia minut leimataan meidän perheen jätkäksi jopa pikkuveljeni ohi, kun olen aina joka paikassa pätemässä autoinfoni kanssa. Autoluhulluuteni kuuluu telkkarista autoohjelmien tuijottaminen, lehtien lukeminen ja "oman auton" laittaminen.

3) Mulla on todella lyhyt pinna, minkä saa palamaan hetkessä. Pahoina päivinäni saatan hermostua ihan pienistä asioista kuten siitä, että joku on siirtanyt tavaroitani enkä löydä niitä.

4) Jossain asioissa olen hyvinkin neuroottinen. Esim auton puhtaudesta, Vokun kamoista jne. Nämä ks. asiat pyrin pitämään järjestyksessä ja puhtaina. Ja jos joku on mennyt ne sotkemaan niin minulla on pakkottava tarve korjata asia. 

5) Mä rakastan salilla käymistä. Itse pyrin käymään puntteja nostelemassa vähintään kolme kertaa viikossa. Ja olen aivan koukussa.

6) Minulla on tapana rattiraivota yksikseen liikenteessä muille kuskeille, jotka häiritsevät ajamistani. Sekä minulla on paha tapa soittaa musiikkia hieman liian kovaa jolloin liikennevaloihin pysähtyessäni vanhat mummo munakupeissaan katsovat minua tappavasti.

7) Minulla on huoneessani 54 neliötä, joka on suuren yksiön kokoinen enkä meinaa mahtua asuaaman siellä vieläkään vaan tunnen klaustrofobiaa.

8) Minulla on todella hyvä kasvomuisti. Jos olen ollut ihmisen kanssa hetken niin muistan kasvot lopun ikääni. 

9) Kaikki tuntevat minut ravipiireissä, mutta minä en tunne ketään.

10) Rakastan matkustamista ja haluaisin tehdä sitä useammin kuin voin.

11) Minulla on tapana antaa lempinimiä ihmiselle ja lemmikeille. Kuten oma ruunani on kottarainen, natsi, juutalainen, läpä, läde, läppä, läski jne. 


Minun kysymykset:

Onko hevosen rodulla todella suurta painoarvoa sinulle ?
Oma hevonen vai ratsastuskoulu, miksi ?
Onko ex-ravurin ja ratsun ero niin suuri ?
Miksi aloitit ratsastuksen ?
Paras paikka ratsastaa ?
Suosikki rotusi ?
Huonot puolesi ?
Sinulle tunnusomainen asia ?
Mitä hevosesi juuri nyt tarvitsee ? (Varuste)
Omassa pihassa vain yksärinä ratsastuskoululla ? Perustele.
Tämän hetkinen tavoitteesi hevosesi kanssa ?



Haastajan kysymykset:


  • Valitsitko lajisi hevosen perusteella, vai hevosen lajin perusteella (este, koulu, kenttä, puska jne)?
  • Hevosen lajin perusteella, koska silloin voisin valita itselleni sopivan lajin ja etsiä siihen sopivan hevosen.

  • Mikä on lempivarusteesi, entä mikä turhin omistamasi varuste?
  • Enkkuviltti minkä ostin viime syksynä. Luultvasti sivuohjat jotka ostin ruunalle joskus, mutta huomasin ettei niitä tarvittukkaan.
  • Miten paljon yleensä vietät tallilla aikaa, mitä teet siellä?
  • Tällä hetkellä kaiken aikani, sillä olen siellä virallisesti töissä. Työhöni kuuluu kaikki maan ja taivaan väillä.
  • Mitä muita harrastuksia hevostelun lisäksi?
  • Salilla käynti, ystävien kanssa hengailu, valokuvaus.
  • Täysihoito, puolihoito vai itsehoito, miksi?
  • Itsehoito, koska silloin joutuu tekemään kaiken itse, jolloin opit tuntemaan omasi parammin kaikilla osaalueilla, jopa tiedät missä kohtaa karsinassa on paskat ja kuset. Eikä sinun tarvitse syyttää virheistä muita vaan sinulla on täysi vastuu hevosesta.
  • Kuvaile hevosesi luonnetta kolmella sanalla.
  • Adhd, Omapäinen, Juntti
  • Kuulutko "valtavirtaan" tallilla, vai poikkeatko jollain tavalla massasta, miten?
  • Tottakai, Muut tallillaiset ovat ravi-ihmisiä ja minä olen ratsuihminen.
  • Mitkä ovat isoimmat puutteet itsessäsi ratsastajana/hevosen omistajana?
  • Lyhyt pinnaisuus sekä maltti.
  • Entä mitkä parhaat puolesi?
  • Hyvä huumori ja sopiva laiskuuks
  • Lempitekeminen hevosen kanssa?
  • Kaikki mahdollinen
  • Miksi bloggaat/miksi päätit aloittaa bloggaamisen?
  • Aluksi ajattelin, että blogi toimisi eräänlaisena harjoittelupäiväkirjana, mutta pian huomasinkin, että muitakin ihmisä kiinnosti meidän touhuilut.

    Haastan:



    2 kommenttia:

    1. Hei tee ehdottomasti joskus autopostaus, itse hain aikoinaan raskas-kone asentajaksi onneksi en sille alalle kuitenkaan päätynyt! :D

      VastaaPoista
      Vastaukset
      1. Tuo kuulostaa muuten hyvältä :) Haha aina on hyvä hakea, niin mullekin sanottiin.

        Poista